STAROSTA LESZCZYŃSKI
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO

Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy (ŚDS) w Kąkolewie
adres: ul. Krzywińska 10A, Kąkolewo, 64-113 Osieczna

I.Wymagania.
1.Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe o kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w środowiskowym domu samopomocy,
3) co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej,
4) co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym był bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi,
5) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
6) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,                    
7) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe,
8) stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku kierownika środowiskowego domu samopomocy,
9) nieposzlakowana opinia.

2.Wymagania dodatkowe:

1) znajomość przepisów, w tym: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych,
2) doświadczenie zawodowe w zakresie obowiązków i zadań realizowanych na stanowisku, którego nabór dotyczy,
3) doświadczenie w kierowaniu jednostką organizacyjną i zespołem ludzi,
4) doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
5) znajomość obsługi komputera i umiejętność korzystania z systemów informatycznych,
6) znajomość zagadnień związanych z:
a) pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej i innych programów zewnętrznych,
b) działalnością organizacji pozarządowych, o pożytku publicznym i wolontariacie.

II.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Kierownika Środowiskowego Domu
   Samopomocy w Kąkolewie.

1. Kierowanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz.
2. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników ŚDS oraz wykonywanie innych obowiązków pracodawcy oraz przełożonego służbowego względem pracowników tej jednostki.
3. Przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostce.
4. Zapewnienie i utrzymanie wymaganego zakresu i poziomu usług w ŚDS.
5. Nadzór, kontrola i wykonywanie kontroli zarządczej w jednostce.
6. Realizacja statutowych zadań ŚDS w Kąkolewie określonych w statucie tej jednostki.
7. Pozyskiwanie oraz utrzymywanie wymaganego stanu uczestników zajęć ŚDS.
8. Stała współpraca z przedstawicielami Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego
i innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań ŚDS.
9. Opracowywanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania ŚDS oraz sporządzanie sprawozdań.
10. Zapewnienie bezpieczeństwa podopiecznym oraz pracownikom ŚDS w Kąkolewie.
11. Administrowanie mieniem wchodzącym w skład i będącym na wyposażeniu ŚDS
w Kąkolewie oraz ponoszenie odpowiedzialności za to mienie.
12. Prowadzenie zajęć terapiizajęciowej.
13. Wykonywanie innych zadań powierzonych lub poleconych przez uprawnione osoby lub podmioty.

III.Wymagane dokumenty.
Oferty osób ubiegających się o pracę na ww. stanowisku powinny zawierać:
1. Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
3. Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata:
a) kopie świadectw pracy potwierdzające przebieg całej pracy zawodowej,
b) w przypadku pracy aktualnie wykonywanej należy przedłożyć zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia.

Uwaga: dokumenty dotyczące stażu pracy powinny potwierdzać wymagany co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej oraz co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym kandydat miał bezpośredni kontakt w ramach obowiązków służbowych z osobami z zaburzeniami psychicznymi. 
4. Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności.
5. Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych.
6. Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
7. Kandydaci mogą dołączyć list motywacyjny i CV.

Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202)”.

IV.Dokumenty należy składać osobiście w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie lub przesłać w terminie do dnia 25 maja 2015 r. do godz. 9, 00 na adres:
Starostwo Powiatowe
w Lesznie
pl. Kościuszki 4 budynek B
64-100 Leszno
Z dopiskiem na kopercie „Oferta zatrudnienia na wolne stanowisko Kierownika  Środowiskowego Domu Samopomocy w Kąkolewie”.
Nie można złożyć dokumentów w formie elektronicznej.

V.Warunki pracy na danym stanowisku:
1.Miejsce pracy: Środowiskowy Dom Samopomocy w Kąkolewie.
2.Stanowisko pracy: Kierownik ŚDS.
3.Praca wymaga predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z uczestnikami i pracownikami ŚDS oraz predyspozycji do pracy z osobami zaburzonymi psychicznie.
4.Wymiar czasu pracy: pełen wymiar czasu pracy 1/1.

Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Lesznie po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

                                                                                             Starosta Leszczyński
                                                                                         /-/ Jarosław Wawrzyniak

Leszno, dnia 12 maja 2015 r.