STAROSTA LESZCZYŃSKI
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO

Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy (ŚDS) w Kąkolewie
               adres: ul. Krzywińska 10A, Kąkolewo, 64-113 Osieczna


I. Wymagania:
1.Wymagania niezbędne:

a) obywatelstwo polskie;
b) wykształcenie wyższe o kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w środowiskowym domu samopomocy;
c) co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej;
d) co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym był bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi;
e) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej;
f) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
g) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego oraz niekaralność za umyślne przestępstwa skarbowe;
h) stan zdrowia umożliwiający wykonywanie pracy na stanowisku kierownika środowiskowego domu samopomocy;
i) nieposzlakowana opinia.

2. Wymagania dodatkowe:

a) znajomość przepisów, w tym: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
b) doświadczenie zawodowe w zakresie obowiązków i zadań realizowanych na stanowisku, którego nabór dotyczy;
c) doświadczenie w kierowaniu jednostką organizacyjną i zespołem ludzi;
d) doświadczenie w pracy w administracji publicznej (samorządowej lub rządowej);
e) znajomość obsługi komputera i umiejętność korzystania z systemów informatycznych;
f) znajomość zagadnień:
- związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej i programów Krajowych,
- dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, o pożytku publicznym i Wolontariacie,
g) cechy osobowościowe: odpowiedzialność, kreatywność, komunikatywność, dyspozycyjność itp.

II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Kąkolewie.

1) kierowanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz;
2) zatrudnianie i zwalnianie pracowników ŚDS oraz wykonywanie innych obowiązków pracodawcy oraz przełożonego względem pracowników tej jednostki;
3) przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej w jednostce;
4) zapewnienie i utrzymanie wymaganego zakresu i poziomu usług w ŚDS;
5) nadzór, kontrola i wykonywanie kontroli zarządczej w jednostce;
6) realizacja statutowych zadań ŚDS w Kąkolewie określonych w statucie tej jednostki;
7) pozyskiwanie oraz utrzymywanie wymaganego stanu uczestników zajęć ŚDS;
8) stała współpraca z przedstawicielami Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań ŚDS;
9) opracowywanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania ŚDS oraz sporządzanie sprawozdań;
10) zapewnienie bezpieczeństwa podopiecznych oraz pracownikom ŚDS w Kąkolewie;
11) administrowanie mieniem wchodzącym w skład i będącym na wyposażeniu ŚDS w Kąkolewie oraz ponoszenie odpowiedzialności za to mienie;
12) prowadzenie zajęć terapii zajęciowej;
13) wykonywanie innych zadań powierzonych lub poleconych przez uprawnione osoby lub podmioty.

III. Wymagane dokumenty.
Oferty osób ubiegających się o pracę na ww. stanowisko powinny zawierać:
1. oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
3. kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie zawodowe kandydata;
a) kopie świadectw pracy potwierdzające przebieg całej pracy zawodowej, w przypadku pracy aktualnie wykonywanej należy przedłożyć zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia,
Uwaga: dokumenty dotyczące stażu pracy powinny potwierdzać wymagany co najmniej 3 – letni staż pracy w pomocy społecznej oraz co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym kandydat miał bezpośredni kontakt w ramach obowiązków służbowych z osobami z zaburzeniami psychicznymi; 
4. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
5. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6. oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
7. kandydaci mogą dołączyć list motywacyjny i cv.

Dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. ochronie danych osobowych Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz 926 z późn.zm.) oraz ustawą z 21.11.2008r. o pracownikach samorządowych Dz.U. z 2008r. Nr 233, poz. 1458 z późn.zm.)”.

IV. Dokumenty należy składać osobiście w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie lub przesłać w terminie do dnia 8 kwietnia 2014 r.  do godz. 15,00 na adres:
Starostwo Powiatowe
w Lesznie
pl. Kościuszki 4 budynek B
64-100 Leszno
Z dopiskiem na kopercie „Oferta zatrudnienia na wolne stanowisko kierownika  Środowiskowego Domu Samopomocy w Kąkolewie”.
Nie można złożyć dokumentów w formie elektronicznej.
V.  Warunki pracy na danym stanowisku:
1. Środowiskowy Dom Samopomocy w Kąkolewie.
2. Stanowisko pracy: Kierownik ŚDS – obok pracy przy biurowej wiąże się z koniecznością częstego przemieszczania się po terenie ŚDS oraz obejmuje wyjazdy służbowe poza teren ośrodka.
3. Praca wymaga predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumiewanie się z uczestnikami i pracownikami ŚDS oraz predyspozycji do pracy z osobami zaburzonymi psychicznie.
4. Wymiar czasu pracy: pełen wymiar czasu pracy 1/1.
5. Zatrudnienie na stanowisku Kierownika ŚDS w Kąkolewie nastąpi z dniem 1 czerwca 2014 r.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.


     
      

                                                              Starosta Leszczyński
                                                    /-/ Krzysztof Benedykt Piwoński

 

   


Leszno, dnia 26 marca 2014 r.