Starostwo Powiatowe
64-100 Leszno, Pl. Kościuszki 4B

OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY

urzędnicze (konsultanta ds. funduszy europejskich) w Lokalnym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Lesznie w Wydziale Budżetowo-Finansowym, Planowania i Rozwoju
Pl. Kościuszki 4B, 64-100 Leszno.

I.Wymagania.
1.Wymagania niezbędne od kandydatów:
1)obywatelstwo polskie, lub spełnienie wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
2)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3)nieposzlakowana opinia,
4)brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5)wykształcenie wyższe,
6)minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w realizowaniu projektów finansowanych z Funduszy Europejskich lub w udzielaniu informacji o Funduszach Europejskich.

2.Wymagania dodatkowe:
1)doświadczenie w samodzielnym przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków zewnętrznych,
2)doświadczenie w rozliczaniu projektów realizowanych z dofinansowaniem ze środków zewnętrznych,
3)znajomość przepisów: ustawy o samorządzie powiatowym, programów operacyjnych i wytycznych instytucji zarządzających programami operacyjnymi,
4)umiejętność sprawnego dokonywania analiz, redagowania pism, pozyskiwania informacji,
5)prawo jazdy kat. B,
6)mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej lub publicznej,
7)znajomość obsługi komputera i pozostałych urządzeń biurowych,
8)znajomość obsługi programów komputerowych, tj.: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, systemy informacji prawnej.

II. Zakres czynności:
1)diagnoza potencjalnego beneficjenta i udzielanie informacji o możliwościach uzyskania pomocy z odpowiedniego programu Narodowej Strategii Spójności, Umowy Partnerstwa, a także – jako informacje uzupełniające - z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Rolnego Rozwoju Obszarów Wiejskich poprzez: kontakt bezpośredni z beneficjentem, rozmowę telefoniczną, pocztę tradycyjną i elektroniczną, indywidualne konsultacje u klienta (usługa kierowana w szczególności do osób niepełnosprawnych);
2)udzielanie informacji o programach wdrażanych w ramach Funduszy Europejskich w okresie 2014-2020, w tym na temat WRPO 2014+;
3)przeprowadzanie konsultacji na etapie przygotowywania wniosków/projektów;
4)przeprowadzanie konsultacji na etapie realizacji projektów, w tym udzielanie wstępnej pomocy w rozliczaniu projektów finansowanych ze środków Funduszy Europejskich w zakresie m.in.:
•informowania o przebiegu rozliczania (etapy, procedury, wymagane dokumenty, terminy związane z procesem rozliczania projektu);
•informowania o wymogach przy opisywaniu dokumentów finansowo-księgowych, w szczególności zasadach opisywania faktur, rachunków i innych dokumentów równoważnych w odniesieniu do wymogów konkretnego programu operacyjnego, prezentowania przykładów prawidłowo opisanych dokumentów;
•informowania o wymogach formalnych wniosków o płatność z uwzględnieniem etapów ich przygotowania, zasad sporządzania części finansowej i rzeczowej, podpisywania upoważnień;
•informowania na temat zasad kontroli projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich, w tym o rodzajach kontroli, instytucjach uprawnionych do kontroli, obowiązujących procedurach i terminach kontroli, sposobach kompletowania i archiwizacji dokumentów;
•organizowania i współorganizowania spotkań informacyjnych, wykładów, szkoleń dla beneficjentów w zakresie przygotowania wniosków o płatność.
5)informowanie o realizowanych projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich;
6)informowanie o możliwości realizacji projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP);
7)diagnostyka potencjalnego beneficjenta i kierowanie go do odpowiednich instytucji w celu uzyskania szczegółowych informacji, w tym aktywne nawiązanie współpracy z lokalnymi władzami samorządowymi w celu rozpoznania potrzeb inwestycyjnych wymagających zastosowania formuły partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) przy wykorzystaniu Funduszy Europejskich;
8)organizacja spotkań informacyjnych, szkoleń, warsztatów, lekcji europejskich z zakresu Funduszy  Europejskich, w tym spotkań z zakresu PPP w kontekście Funduszy Europejskich;
9)organizacja i udział w Mobilnych Punktach Informacyjnych FE;
10)organizacja działań o charakterze promocyjnym, dotyczących Funduszy Europejskich, w tym np. organizacja stoisk PI FE podczas imprez plenerowych, udział w targach, publikacja reklam i ogłoszeń w środkach masowego przekazu, prasie itp.;
11)gromadzenie i upowszechnianie informacji o dostępnych projektach realizowanych na terenie województwa;
12)dystrybucja materiałów informacyjnych i promocyjnych poświęconych Funduszom Europejskim;
13)udzielanie informacji o wpływie i efektach wdrażania Funduszy Europejskich oraz poszczególnych programów europejskich na rozwój województwa;
14)udział w wymianie informacji pomiędzy wszystkimi punktami informacyjnymi działającymi na terenie województwa;
15)inne zadania zlecone przez Naczelnika Wydziału Budżetowo-Finansowego, Planowania i Rozwoju.       

III. Oferty osób ubiegających się o pracę na ww. stanowisku urzędniczym powinny zawierać:
1.kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2.mile widziany list motywacyjny i cv,
3.kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4.kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie zawodowe kandydata,
5.kopie dokumentów potwierdzających minimum 1 roczne doświadczenie zawodowe w realizowaniu projektów finansowanych z Funduszy Europejskich lub w udzielaniu informacji o Funduszach Europejskich,
6.kopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
7.oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
8.oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
Dokument aplikacyjny powinien być opatrzony klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada  2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2014 r., poz. 1202).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.bip.powiat-leszczynski.pl/ oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B.

IV. Dokumenty należy składać w Punkcie Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Lesznie lub przesłać w terminie odbioru do dnia 30 marca 2015 r. do godz. 10.00
STAROSTWO POWIATOWE W LESZNIE
Plac Kościuszki 4 budynek B
64-100 Leszno
z dopiskiem na kopercie „Oferta zatrudnienia na stanowisko urzędnicze w Wydziale Budżetowo – Finansowym, Planowania i Rozwoju”.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

V. Warunki pracy na danym stanowisku:
1.Starostwo Powiatowe w Lesznie, Pl. Kościuszki 4B, 64-100 Leszno,
2.stanowisko pracy urzędnicze w Wydz. Budżetowo-Finansowym, Planowania i Rozwoju,
3.wymiar czasu pracy: 2/3 etatu,
4.Zgodnie ze standardami funkcjonowania sieci Punktów Informacyjnych każdy nowo zatrudniony konsultant jest zobowiązany do wypełnienia testu rekrutacyjnego.
5.Na powyższym stanowisku pracy, w Starostwie Powiatowym w Lesznie dokonano oceny ryzyka zawodowego.
Informujemy, że w miesiącu lutym 2015 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w Starostwie Powiatowym w Lesznie był wyższy niż 6%.
Dokumenty aplikacyjne nie spełniające kryteriów wymaganych w ogłoszeniu zostaną po zakończeniu rekrutacji komisyjnie zniszczone, natomiast dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

 


                                               Starosta Leszczyński
                                          /-/Jarosław Wawrzyniak
    

 

Leszno, dnia 19 marca 2015 r.